Direktlänk till inlägg 21 januari 2015

intro

Av andreas Udd - 21 januari 2015 16:36

Jag är en kille som har varit sugen på att skriva av mig ett bra tag nu, allt som händer i mitt liv och åsikter som jag fått. Varför inte en blogg? så här är den: 



Jag är just nu arbetslös efter att ha tagit ett "sabbatsår" från mina studier och kände att jag vill dokumentera detta, vad som hände med mig under tiden, vad jag känner och tycker osv. Först och främst har jag studerat hela mitt liv, från det jag började gå i skolan till nyligen då jag hoppade av. Jag studerade i umeå universitet till idrottslärare och svenskalärare. Jag älskade idrottslärardelen, varje dag var ren lycka men efter den slutade och jag började läsa svenska var det inte alls samma sak. Jag tycker om svenska, jag lärde mig många nya saker och det som jag lärde mig förbättrade min förståelse av det svenska språket. 


Nu kanske ni undrar varför sabbatsår står i parentes, jo det är för att jag funderar på att studera till polis istället. Jag får hela tiden höra att jag är en idiot om jag inte fullföljer mina studier i läraryrket när jag studerat så långt som jag har gjort och att jag ska tänka på mina studieskulder osv. Men jag säger screw that, pengar är bara pengar, jag har aldrig haft nå pengar i hela mitt liv och jag lever bra i alla fall. Jag är mer eller mindre motsatsen till en Kapitalist och även fast jag inte har en massa pengar känner jag mig oberoende av pengar. 

 
 
Ingen bild

Johan (luxxor)

21 januari 2015 17:48

Det är vanligt att man hoppar eller tar sabbatsår, mer vanligt än många tror. Exempelvis på min utbildning så är det en minoritet som lyckas få ut sin examen under sina 5 år, de flesta behöver nästan 1-2 år extra..

Men lycka till med Polisutbildningen! :)

andreas Udd

23 januari 2015 04:37

Tackar tackar, lycka till med din utbildning johan!

 
Ingen bild

Grannen från Finland

21 januari 2015 19:14

Kanske de blir lite koll på gatorna om en Udda Polis går där. #yolo

andreas Udd

23 januari 2015 04:36

Ja, gillar punsen du gjorde där xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av andreas Udd - 2 februari 2015 19:42

Jag har nu praktiserat min första dag på Coop, Det kändes på nåt sätt exklusivt, att få se vad som händer bakom ridåerna. Om jag skulle beskriva det enklast så är detta en film, i hela mitt liv har jag varit en åskådare och nu blev jag en aktör i fil...

Av andreas Udd - 29 januari 2015 15:57

Då var det dags igen, nu är jag ett år äldre och det är väl nåt att hurra för. Det enda som jag riktigt planerat för är mat, För er som inte känner mig jättebra kommer det snart framgå att jag älskar mat och jag kommer förmodligen skriva några inlägg...

Av andreas Udd - 27 januari 2015 17:02

Jag har en teori att alla är mer eller mindre har känt av sadism i sitt liv. Det låter kanske helt galet men tänk efter, har du någonsin retat en annan människa och mått bra över det? Efter en viktigt match som du vunnit, har du känt behovet av att s...

Av andreas Udd - 26 januari 2015 02:26

Fredagen, min dag började med att jag steg upp klockan 2 i förberedelse att fara och söka en praktik. Först var jag pigg och glad men allteftersom tiden gick blev jag mer orolig och jag kände att jag ville sova mer och mer, tankarna började svepas iv...

Av andreas Udd - 23 januari 2015 03:24

Idag kommer bli en bra dag, jag ska ut och söka praktik här i Älvsbyn. Jag må kanske vara naiv men det känns som att jag kan ha en chans till ett jobb efter min praktik är slut, tyvärr är den bittra sanningen att jag inte är så åtråvärd på arbetsmark...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards